Onze tips:

  • Vraag gratis en vrijblijvend meerdere offertes aan voor marktonderzoek.

Brand tracking marktonderzoek

Brand tracking lijkt op naamsbekendheid, maar is omvangrijker. Brand tracking geeft marketing de mogelijkheid om aan te tonen wat hun invloed is op de verkoopcijfers. Brand tracking onderzoeken zijn omvangrijk, verre van goedkoop, maar leveren een schat aan waardevolle informatie op.

Er wordt niet alleen naar gekeken naar de naamsbekendheid, maar ook naar zaken als de resultaten van reclame campagnes/advertentie activiteiten, perceptie op het merk, resultaten uit sponsoring, p.r., after sales, gebruikerservaringen en het afzetten van het product of dienst tegen dat van concurrenten etc.

Brand tracking is een tool dat - vooral door grotere bedrijven - meer en meer wordt gebruikt om de communicatiestrategie en vooral sales aspecten van een organisatie te optimaliseren. Een brand tracking onderzoek heeft daarom nogal wat overlap met een onderzoek naar naamsbekendheid en een mediaonderzoek. Inventariseer daarom goed bij verschillende onderzoeksbureaus wat hun visie op de verschillen is en match dit met uw doelstellingen.