Onze tips:

  • Vraag gratis en vrijblijvend meerdere offertes aan voor marktonderzoek.

Mystery shopping

Mystery shopping is voor onderzoekers misschien wel het leukste soort marktonderzoek. Mystery shopping is echter een zeer serieuze manier om uw product, dienst en concept te onderzoeken. Belangrijkste verschil t.o.v. andere onderzoeken is dat bij mystery shopping de onderzoekspopulatie niet weet dat ze onderzocht worden. Hierdoor wordt het onderzoek niet "vervuild" door eventueel aangepast gedrag.

De bevindingen bij deze vorm van marktonderzoek worden direct uit de praktijk gehaald. Het is tevens een zeer valide (onderzoeken wat je daadwerkelijk moet onderzoeken) methode van onderzoek.

Mystery shopping is vooral van belang om het eigen verkoopproces tegen het licht te houden. Het geeft inzage in de klantvriendelijkheid van uw medewerkers, verkooptechnieken, klantenservice, eventuele aftersales en uitstraling van winkels/restaurants/call-centers. Mysterie shopping kan ook gebruikt worden om de mate van conformering/uniformiteit van een franchise concept te monitoren.