Onze tips:

  • Vraag gratis en vrijblijvend meerdere offertes aan voor marktonderzoek.

Naamsbekendheid marktonderzoek

Recentelijk verlengde Heineken het contract voor sponsoring van de Champions League. Dit soort strategische keuzes worden gemaakt op basis van o.a. naamsbekendheid marktonderzoek.

Marketeers besteden veel tijd, geld en kunde aan naamsbekendheid van een organisatie, product en/of dienst. Dit wordt ook wel branding van de corporate identity genoemd. Werken aan naamsbekendheid kost een hoop geld. Maar praatjes vullen geen gaatjes: wat levert het nu concreet op? Wat is de naamsbekendheid van uw product? Wat is de perceptie op uw bedrijfsnaam? Weten mensen uw dienst met uw naam te verbinden?

Doordat een belangrijk deel van het onderzoek zich focust op de resultaten behaalt uit marketing inspanningen heeft naamsbekendheid onderzoek overlap met mediaonderzoek en brand tracking.

Samengevat monitort een naamsbekendheidonderzoek en geeft het voer voor strategie omtrent het vergroten van naamsbekendheid.