Onze tips:

  • Vraag gratis en vrijblijvend meerdere offertes aan voor marktonderzoek.

Marktonderzoek Gids

Hartelijk welkom op de Marktonderzoek Gids.nl! Op deze website vindt u de meest uiteenlopende informatie over marktonderzoek. Deze site belicht marktonderzoek vanuit het perspectief van een bedrijf/organisatie. We beschrijven wat er mogelijk is m.b.t. klanttevredenheid, medewerkertevredenheid en naamsbekendheid onderzoeken.

Verder gaan we in op wat de zin - en onzin - is van mediaonderzoek, brand tracking, mystery shoppen, productonderzoek en prijsonderzoek. Als laatste soort onderzoek beschrijven we omnibusonderzoek en panelonderzoek.

Vervolgens geven we kort aan wat de belangrijkste theoretische kenmerken zijn van onderzoek: inductief versus deductief onderzoek en betrouwbaarheid versus validiteit. En wat was nu precies het verschil tussen kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek?

Op Marktonderzoek Gids.nl geven we verder een globale raming van de kosten van marktonderzoek, informatie over steekproef grootte, de tijdsduur van een marktonderzoek en geven we een beknopt overzicht van onderzoeksbureaus.



Er zijn vele soorten onderzoekmethoden. We gaan in op de verschillen tussen inductief en deductief onderzoek en kwalitatief en kwantitatief. Meer over onderzoeksmethoden...



Een klanttevredenheidsonderzoek brengt de mening van uw klanten over uw product perfect in beeld en beantwoord de waarom - of niet - vraag. Meer over klanttevredenheidsonderzoek...



Kwantitatief onderzoek kenmerkt zich door vooraf bepaalde antwoordmogelijkheden. Een enquête is de bekendste vorm van kwantitatief onderzoek. Meer over kwantitatief onderzoek...



Een medewerkerstevredenheidsonderzoek richt zich op precies die zaken die de tevredenheid van medewerkers bepaald. Lees meer over medewerkerstevredenheidsonderzoek...



Wanneer u vragen heeft omtrent marktonderzoek, onze website of over de content op deze site kunt u contact met ons opnemen.